چهار مصدوم در انفجار یک مرکز تجاری در نسیم شهر شناسایی ۸ مورد ابتلا به تب دانگ در کشور | این علائم را جدی بگیرید سیگار الکترونیکی اعتیادآور است هشدار برای مادران| خطرات اختلالات تیروئیدی در بارداری را جدی بگیرید دستگیری متهمین فروش غیرمجاز دارو در فضای مجازی| کشف ۵۰ هزار فقره داروی کمیاب و نایاب انهدام شبکه تولید محتواهای مبتذل مدلینگ به سردستگی ۲ زن جوان اگر وام‌گیرنده بدهی‌اش را پرداخت نکند، تکلیف ضامن چیست؟ از خسارت سنگین دخانیات به نظام سلامت تا زنگ خطر مصرف سیگار در سریال‌ها! ماجرای تکان دهنده قتل یک جوان | هر ۴ قاتل قصاص می‌شوند والدین بخوانند| آسیب‌های پرسه زنی کودکان در فضای مجازی نام‌گذاری ایستگاه راه‌آهن مشهد به نام آیت‌الله شهید رئیسی ریزش دوباره معدن زغال سنگ در کرمان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) | یک معدنکار جان باخت علت افزایش ناگهانی دمای هوا در کشور چیست؟ + ویدئو پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما تا اوایل هفته آینده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بالاخره کِی اجرا می‌شود؟ مهار آتش‌سوزی ۲ منزل مسکونی در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش ۳۳ درصدی تردد ناوگان تجاری از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی پسر جوان مشهدی، پدر پیرش را  کشت ساخت خانه‌های روستای کشف مشهد در بن‌بست وام مسکن افزایش ۱۰‌درصدی دانش‌آموزان استثنایی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

خودکشی و کودک‌آزاری در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی خراسان رضوی | ورود اتباع دلیل افزایش کودکان کار و خیابان

  • کد خبر: ۱۲۳۵۳۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
  • ۱
خودکشی و کودک‌آزاری در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی خراسان رضوی | ورود اتباع دلیل افزایش کودکان کار و خیابان
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: تماس های مربوط به خودکشی و کودک‌آزاری در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی می باشد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ شهره شاهرودی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا نیوز اظهار کرد: در سال گذشته، اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی، بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۴ تماس داشته است که ۵۴ درصد این تماس‌ها متعلق به شهرستان مشهد بوده است. امسال و تا پایان مرداد ماه نیز، ۹ هزار ۷۰۹ تماس با این مرکز برقرار شده است که ۳۰ درصد آن مربوط به مشهد است.

وی ادامه داد: بیشترین تماس‌های انجام شده با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی، مربوط به کودک‌آزاری بوده است که نیمی از آن مربوط به مشهد و بقیه به شهرستان‌های مختلف استان اختصاص داشته است.

شاهرودی تصریح کرد: بعد از کودک آزاری، بیشترین تماس با مراکز ما مربوط به موضوع خودکشی بوده است؛ به طوری که فقط در نیمه نخست سال جاری ۱۱۶۹ تماس در سراسر استان و ۵۶۹ تماس در مشهد با مراکز اورژانس اجتماعی برقرار شده است که در موضوع خودکشی درخواست کمک داشته اند.

وی ادامه داد: همسرآزاری، مشکلات مربوط به زنان آسیب دیده اجتماعی، اختلافات حاد خانوادگی، سالمندآزاری و معلول آزاری نیز در رده‌های بعدی تماس‌های مهم اورژانس اجتماعی قرار دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در ارتباط با فعالیت تیم‌های مداخله در بحران اورژانس اجتماعی متذکر شد: هدف ابتدایی اعزام تیم‌های مداخله در بحران، کاهش تنش و مدیریت مشکل پیش آمده است و کارشناسان موظفند براساس پروتکل ابلاغی سازمان بهزیستی کشور عمل کنند.

 

خودکشی و کودک‌آزاری در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی خراسان رضوی | ورود اتباع دلیل افزایش کودکان کار و خیابان

 

شاهرودی افزود: اگر فردی با کارشناسان ما در اورژانس اجتماعی همکاری نکند، مجوز‌های لازم از سوی دستگاه قضایی یا قاضی کشیک صادر و بعد از آن پلیس مداخله خواهد کرد. مددکاران اورژانس اجازه هیچ گونه درگیری با افراد یا ارائه خدمات به زور را ندارند و در صورت عدم همکاری سریعا از طریق مراجع دیگر موضوع پیگیری می‌شود.

وی در مورد نتیجه اعزام تیم‌های مداخله در بحران تصریح کرد: مواردی که منجر به اعزام تیم بشود، عموما ختم به خیر شده و مشکل یا از طریق خدمات مشاوره‌ای یا ورود دستگاه قضایی مدیریت می‌شود. این نکته هم قابل اعتناست که در برخی ماموریت ها، آسیب‌های روانی یا جسمی به همکاران اورژانس اجتماعی وارد می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی همچنین درباره افزایش تعداد کودکان کار و خیابان تصریح کرد: در امر سامان‌دهی کودکان کار و خیابان، دستگاه‌های متعددی مشغول به فعالیت هستند که شهرداری مشهد یک نمونه از آن‌هاست و البته تعامل خوبی با ما دارد. درباره افزایش کودکان کار و خیابانی باید گفت که این افزایش به‌علت رشد ورود اتباع به مشهد است. در این زمینه بهزیستی صرفا به کسانی خدمت ارائه می‌دهد که کارت آمایش سرزمین داشته باشند و برای مهاجران و اتباع بی‌هویت، امکان ارائه خدمات دولتی وجود نخواهد داشت. ما به دنبال ساماندهی موضوع کودکان خیابانی و کودکان کار هستیم، اما این موضوع باید با مدیریت تمامی دستگاه‌های اجرایی به انجام برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
علوم انگ زن فرويدي خشونت را در امريكا زياد كردند حذف طبيعت و خاك با نقشه هاي غلط شهري باعث دلزدگي
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->